Área
Facultad de Educación y Deporte
Departamento
Educación
Email:
maite.amondarain@deusto.esArtículos en Revistas Científicas
L1 attrition?s stance within multicompetence: translingual and trans-semiotic flows in educational contexts. SITUACIÓN DE LA EROSIÓN DE LA L1 EN LA MULTICOMPETENCIA: FLUJOS DE TRANSLENGUAJE Y TRANS-SEMIÓTICOS EN CONTEXTOS EDUCATIVOS / ELIA. ESTUDIOS DE LINGÜÍSTICA INGLESA APLICADA
Amondarain Garrido, Maite
ISBNAR: 1576-5059 / Volumen: Monográfico (2019) / Numero Revista: 1 / Página Inicio: 155 / Página Fin: 178 / Fecha: 2020
Artículos en Soporte Online
¿Hay que enseñar inglés solo en inglés?
Amondarain Garrido, Maite
URL: https://theconversation.com/hay-que-ensenar-ingles-solo-en-ingles-157822 / Fecha: 2021
Capítulos de Libro
Listening to silence in Spanish and English-medium instruction online lectures. / Current trends in EMI and Multimodality in Higher Education
Amondarain Garrido, Maite
ISBNCO: ISBN 978-1-032-07131 / Página Inicio: 71 / Página Fin: 95 / Fecha: 2024
Habilidades comunicativas del docente de Aprendizaje Integrado de Contenidos y Lenguas de Educación Física: percepciones de docentes de primaria en formación / Innovaciones Metodológicas con TIC en Educación
Amondarain Garrido, Maite; Leunda Goñi, Itsaso
ISBNCO: 978-84-1377-319-3 / Página Inicio: 2082 / Página Fin: 2105 / Fecha: 2021
Translingual practices in episodes of interaction: A study based on communicative intentions in EMI live online lectures
Amondarain Garrido, Maite
Nombre del congreso: Translingual practices in episodes of interaction: A study based on communicative intentions in EMI live online lectures / Ciudad: Lyon / País: Francia / Nombre publicación: Translingual practices in episodes of interaction: A study based on communicative intentions in EMI live online lectures / Fecha inicio: 17/07/2023 / Fecha fin: 21/07/2023
From face-to-face to online lectures in EMI. ISBN 978-84-1177-014-9
Amondarain Garrido, Maite
Nombre del congreso: From face-to-face to online lectures in EMI. ISBN 978-84-1177-014-9 / Ciudad: (Online) / Nombre publicación: From face-to-face to online lectures in EMI. ISBN 978-84-1177-014-9 / Fecha inicio: 08/06/2023 / Fecha fin: 09/06/2023
Multimodal Translanguaging beyond inclusivity in CLIL: a case study in the Basque Country ISBN 978-84-1177-010-1
Amondarain Garrido, Maite
Nombre del congreso: Multimodal Translanguaging beyond inclusivity in CLIL: a case study in the Basque Country ISBN 978-84-1177-010-1 / Ciudad: (Online) / Nombre publicación: Multimodal Translanguaging beyond inclusivity in CLIL: a case study in the Basque Country ISBN 978-84-1177-010-1 / Fecha inicio: 18/05/2023 / Fecha fin: 19/05/2023
Translinguismo multimodala INEBIn: inklusioa bultzatzen duen kasu ikerketa Euskal Herrian
Amondarain Garrido, Maite
Nombre del congreso: Translinguismo multimodala INEBIn: inklusioa bultzatzen duen kasu ikerketa Euskal Herrian / País: España / Nombre publicación: Translinguismo multimodala INEBIn: inklusioa bultzatzen duen kasu ikerketa Euskal Herrian / Fecha inicio: 18/05/2023 / Fecha fin: 19/05/2023
Multimodal translanguaging for scaffolding in the CLIL classroom
Amondarain Garrido, Maite
Nombre del congreso: Multimodal translanguaging for scaffolding in the CLIL classroom / País: España / Nombre publicación: Multimodal translanguaging for scaffolding in the CLIL classroom / Fecha inicio: 26/04/2023 / Fecha fin: 28/04/2023
Translanguaging and teacher communicative intentions in the CLIL classroom: A case study in the Basque Country
Amondarain Garrido, Maite
Nombre del congreso: Translanguaging and teacher communicative intentions in the CLIL classroom: A case study in the Basque Country / Ciudad: Online / Nombre publicación: Translanguaging and teacher communicative intentions in the CLIL classroom: A case study in the Basque Country / Fecha inicio: 03/06/2021 / Fecha fin: 05/06/2021
Primary Education CLIL teachers’ translanguaging: discursive functions in a multilingual context.
Amondarain Garrido, Maite
Nombre del congreso: Primary Education CLIL teachers’ translanguaging: discursive functions in a multilingual context. / Ciudad: Praga / País: Republica Checa / Nombre publicación: Primary Education CLIL teachers’ translanguaging: discursive functions in a multilingual context. / Fecha inicio: 14/12/2019 / Fecha fin: 15/12/2019
Looking into Translanguaging in CLIL: a case study in the Basque Country.
Amondarain Garrido, Maite
Nombre del congreso: Looking into Translanguaging in CLIL: a case study in the Basque Country. / Ciudad: Stirling / País: Reino Unido / Web: https://www.stir.ac.uk/research/hub/contract/1274517 / Nombre publicación: Looking into Translanguaging in CLIL: a case study in the Basque Country. / Fecha inicio: 26/09/2019 / Fecha fin: 27/09/2019
Translanguaging and multimodality: connected agendas in multilingual educative contexts
Amondarain Garrido, Maite; Querol Julián, Mercedes; Ruiz De Zarobe, Yolanda
Nombre del congreso: Translanguaging and multimodality: connected agendas in multilingual educative contexts / Ciudad: Malta / País: Malta / Web: https://meldc18.wordpress.com/ / Nombre publicación: Translanguaging and multimodality: connected agendas in multilingual educative contexts / Fecha inicio: 30/08/2018 / Fecha fin: 31/08/2018
Language attrition within multilinguals' multicompetence in translingual and multimodal educational contexts: a state of the art.
Amondarain Garrido, Maite; Querol Julián, Mercedes; Ruiz De Zarobe, Yolanda
Nombre del congreso: Language attrition within multilinguals' multicompetence in translingual and multimodal educational contexts: a state of the art. / País: España / Web: https://www.fundacion.uned.es/actividad/idactividad/17247 / Nombre publicación: Language attrition within multilinguals' multicompetence in translingual and multimodal educational contexts: a state of the art. / Fecha inicio: 30/08/2018 / Fecha fin: 31/08/2018
Translanguaging in Education: A New Perspective in Multilingual Contexts.
Amondarain Garrido, Maite; Ruiz De Zarobe, Yolanda; Querol Julián, Mercedes
Nombre del congreso: Translanguaging in Education: A New Perspective in Multilingual Contexts. / País: España / Web: https://mltp18.wordpress.com/ / Nombre publicación: Translanguaging in Education: A New Perspective in Multilingual Contexts. / Fecha inicio: 25/04/2018 / Fecha fin: 27/04/2018
"A ver, entzun ondo, eh? Listen to me, ok?", engagement and comprehension in a CLIL early education setting: multilingual and multimodal teacher's discourse strategies
Amondarain Garrido, Maite; Querol Julián, Mercedes
Nombre del congreso: "A ver, entzun ondo, eh? Listen to me, ok?", engagement and comprehension in a CLIL early education setting: multilingual and multimodal teacher's discourse strategies / País: España / Web: https://monografias.editorial.upv.es/index.php/ela/issue/view/9 / Nombre publicación: "A ver, entzun ondo, eh? Listen to me, ok?", engagement and comprehension in a CLIL early education setting: multilingual and multimodal teacher's discourse strategies / Fecha: 19/06/2017
“A ver, entzun ondo, eh? Listen to me, ok?”, engagement and comprehension in a CLIL early education setting: multilingual and multimodal teacher’s discourse strategies
Amondarain Garrido, Maite
Nombre del congreso: “A ver, entzun ondo, eh? Listen to me, ok?”, engagement and comprehension in a CLIL early education setting: multilingual and multimodal teacher’s discourse strategies / País: España / Nombre publicación: “A ver, entzun ondo, eh? Listen to me, ok?”, engagement and comprehension in a CLIL early education setting: multilingual and multimodal teacher’s discourse strategies / Fecha: 19/06/2017
Affective dimension of additional language acquisition: methodological proposal to explore multimodal interaction.
Amondarain Garrido, Maite; Querol Julián, Mercedes
Nombre del congreso: Affective dimension of additional language acquisition: methodological proposal to explore multimodal interaction. / País: España / Web: https://ehutb.ehu.eus/series/58c67104f82b2b4e198b456b / Nombre publicación: Affective dimension of additional language acquisition: methodological proposal to explore multimodal interaction. / Fecha: 06/11/2015
Four ways to tell a story in English: influence on the oral communication of a group of pre-schoolers in the Basque Country.
Amondarain Garrido, Maite; Querol Julián, Mercedes
Nombre del congreso: Four ways to tell a story in English: influence on the oral communication of a group of pre-schoolers in the Basque Country. / País: España / Web: https://iclworkshop14.wixsite.com/ehugasteiz / Nombre publicación: Four ways to tell a story in English: influence on the oral communication of a group of pre-schoolers in the Basque Country. / Fecha inicio: 16/10/2014 / Fecha fin: 17/10/2014
Evaluadora de ponencias en el XIII Congreso Universitario Internacional sobre la Comunicación, Innovación, Investigación y Docencia, CUICIID,
AMONDARAIN GARRIDO, MAITE
Fecha inicio: 04/09/2023 / Fecha fin: 27/12/2024
Publicación artículo de divulgación "¿Hay que enseñar inglés solo en inglés?
AMONDARAIN GARRIDO, MAITE
Fecha inicio: 09/06/2021 / Fecha fin: 27/12/2024
Pertenencia al grupo de investigación PRODIGI
AMONDARAIN GARRIDO, MAITE
Fecha inicio: 29/04/2020 / Fecha fin: 27/12/2024
Mención internacional de Doctorado
AMONDARAIN GARRIDO, MAITE
Fecha inicio: 14/06/2022 / Fecha fin: 27/12/2024